DAY
|
STANDARDS
|
TOPICAL EQ
|
Speaking/
Reading/Writing
(Common Core)
|
ACTIVITES
|
M
|
ML.III.IP1 Exchange spoken and written information
and ideas.
ML.III.IP2 Initiate, sustain, and close oral and
written exchanges
ML.III.INT1
Comprehend spoken and
written language from a variety of media
ML.III.P1 Present oral and written information in
the target language.
|
¿Qué haces para estar
en forma?
¿Que te duele?
¿Cuales son las partes
del cuerpo?
¿Cuáles son algunas
perspectivas en cuanto la salud, nutrición, y ejercicio en los países
hispanohablantes?
|
Demonstrate listening/speaking and
viewing standards
Student Goals
Student Objective: Students
will create a presentation about health using the adequate vocabulary and
grammar concept. .
|
1. Calentamiento: (WU)
Entregar Tarea #6
Recibir Tarea #7
2. Opening Activators:
Ultimas
preguntas sobre PBA
3.Class Work:
·
Presentaciones
por los estudiantes
·
La salud PBA
(la
salud Vocabulario & los mandatos – affirmative/negative affirmative/Usted
mandatos
4. Closing
session:
Hablar sobre La salud PBA
5. Tarea:
Relajarse
|
T
|
ML.III.IP1 Exchange spoken and written information
and ideas.
ML.III.IP2 Initiate, sustain, and close oral and
written exchanges
ML.III.INT1
Comprehend spoken and
written language from a variety of media
ML.III.P1 Present oral and written information in
the target language.
|
¿Cómo te llevas con
los demás?
¿Cómo son tus
amistades?
¿Cómo mantienes una
relación?
¿Cuáles son algunas
perspectivas en cuanto la amistad y la familia en los países hispanohablantes?
|
Demonstrate listening/speaking and
viewing standards
Student Goals
Student Objective: Students
will create a presentation about health using the adequate vocabulary and
grammar concept. .
|
1.
Calentamiento: (WU)
Preguntas en el subjuntivo
2. Opening Activators:
3.Class Work:
·
Gramatica
El
subjuntivo
·
Video lesson:
·
PPT(WEIRDO)
·
Teacher created
handout/worksheets
4. Closing session:
Kahoot
it – El subjuntivo
5. Tarea:
Students
will work on memorizing la
amistad y familiares
vocabulario and el subjuntivo en español
|
W
|
ML.III.IP1 Exchange spoken and written information
and ideas.
ML.III.IP2 Initiate, sustain, and close oral and
written exchanges
ML.III.INT1
Comprehend spoken and
written language from a variety of media
ML.III.P1 Present oral and written information in
the target language.
|
¿Cómo te llevas con
los demás?
¿Cómo son tus
amistades?
¿Cómo mantienes una
relación?
¿Cuáles son algunas
perspectivas en cuanto la amistad y la familia en los países hispanohablantes?
|
Demonstrate listening/speaking and
viewing standards
Student Goals
Student Objective: Students
will create a presentation about health using the adequate vocabulary and
grammar concept. .
|
1.
Calentamiento: (WU)
Preguntas en el subjuntivo
2. Opening Activators:
3.Class Work:
·
Gramatica
El
subjuntivo
·
Video lesson:
·
PPT(WEIRDO)
·
Teacher created
handout/worksheets
4. Closing session:
Kahoot
it – El subjuntivo
5. Tarea:
Students
will work on memorizing la
amistad y familiares
vocabulario and el subjuntivo en español
|
T
|
ML.III.IP1 Exchange spoken and written information
and ideas.
ML.III.IP2 Initiate, sustain, and close oral and
written exchanges
ML.III.INT1
Comprehend spoken and
written language from a variety of media
ML.III.P1 Present oral and written information in
the target language.
|
¿Cómo te llevas con
los demás?
¿Cómo son tus
amistades?
¿Cómo mantienes una
relación?
¿Cuáles son algunas
perspectivas en cuanto la amistad y la familia en los países
hispanohablantes?
|
Demonstrate listening/speaking and
viewing standards
Student Goals
Student Objective: Students
will create a presentation about health using the adequate vocabulary and
grammar concept. .
|
1.
Calentamiento: (WU)
Preguntas en el subjuntivo
2. Opening Activators:
3.Class Work:
·
Gramatica
El
subjuntivo
·
Video lesson:
·
PPT(WEIRDO)
·
Teacher created
handout/worksheets
4. Closing session:
Kahoot
it – El subjuntivo
5. Tarea:
Students
will work on memorizing la
amistad y familiares vocabulario
and el subjuntivo en español
|
F
|
ML.III.IP1 Exchange spoken and written information
and ideas.
ML.III.IP2 Initiate, sustain, and close oral and
written exchanges
ML.III.INT1
Comprehend spoken and
written language from a variety of media
ML.III.P1 Present oral and written information in
the target language.
|
¿Cómo te llevas con
los demás?
¿Cómo son tus
amistades?
¿Cómo mantienes una
relación?
¿Cuáles son algunas
perspectivas en cuanto la amistad y la familia en los países
hispanohablantes?
|
Demonstrate listening/speaking and
viewing standards
Student Goals
Student Objective: Students
will create a presentation about health using the adequate vocabulary and
grammar concept. .
|
1. Calentamiento: (WU)
Preguntas en el subjuntivo
2.
Opening Activators:
3.Class Work:
·
Subjuntive Assessment
·
Las relaciones y amistades vocabulario
4. Closing session:
Kahoot
it – El subjuntivo
5. Tarea:
Students
will work on memorizing la
amistad y familiares
vocabulario and el subjuntivo en español
|
Tuesday, November 5, 2019
Week of 11/11/19 – Week 13- Spanish 3 Teacher: Garcia
Labels:
Spanish 3